Automobili niže srednje klase su često bolji od nekih viših klasa.
Najbolji automobili niže srednje klase
Niža srednja tj. kompaktna klasa automobila je popularna pod imenom „golf klasa“ jer je glavni predstavnik klase Volkswagen Golf. Radi se o automobilima koji su nešto veći od malih gradskih automobila, a ujedno su manji od onih koji predstavljaju srednju klasu.
Najprodavaniji automobil proizvođača Volkswagen – Golf
Automobil niže srednje klase popularnog nemačkog proizvođača Volkswagen po imenu Golf se proizvodi od 1974. godine. Trenutno se proizvode automobili sedme generacije. Prethodnik Golfu je bila simpatična i nezaboravna Buba.
Najviše Golf automobila je proizvedeno u hatchback varijanti. Kabrioleti su 2002. godine prestali da se proizvode, dok se u varijanti karavana Golf prvi put javio u trećoj generaciji. Trenutno se proizvodi i minivan pod imenom Golf Plus.
Automobili prve generacije su se proizvodili između 1974. i 1983. godine. Verovali ili ne, u Južnoj Africi se i danas na putevima može videti Citi Golf koji se proizvodio sve do 2009. godine.
Automobili druge generacije su se proizvodili u periodu između 1983. i 1992. godine. Prvi hatchback druge generacije je poznat pod nadimkom „dvojka“.
Golf treće generacije se proizvodio između 1991. i 1998. godine. Prvi model treće generacije je ostao upamćen po ugrađenom VR6 motoru. Iz generacije u generaciju se primećivao razvoj kod Golfovih modela.
Između 1997. i 2003. godine evropsko tržište su osvojili Golf automobili četvrte generacije. Golf „četvorka“ karavan se može i danas kupiti i vrlo rado ga preporučuju vozači sa ex-yu prostora.
Peta generacija se proizvodila između 2003. i 2009. godine. Golf automobile šeste generacije (2008-2013) odlikuje niska potrošnja, aerodinamični dizajn i smanjena buka motora. Prilikom Euro NCAP testiranja, modeli šeste generacije su osvojili svih pet zvezdica.
Proizvodnja sedme generacije je počela 2012. godine.
Za one koji vole brze automobile, tu su Golf GTI automobili. Glavni aduti Golf modela jesu dugoročnost i izdržljivost. Upravo zbog toga je stekao popularnost među siromašnim balkanskim zemljama.
Golf je praktičan i finansijski dostupan automobil. Kako ljudi u Srbiji ne mogu da menjaju automobile često kao što to čine građani drugih zemalja, Golf je bio i ostao najbolje rešenje.
Ukoliko želite da kupite polovni Golf automobil, znajte da su se benzinci pouzdaniji od dizelaša.
Nova Buba niže srednje klase – Volkswagen Beetle
Kompaktni automobil Volkswagen Beetle se proizvodi od 2011. godine.
Radi se o „agresivnijem“ i prostranijem, sve u svemu moćnijem modelu stare Bube. Novi model je zadržao retro izgled, ali je što se tiče tehnologije i te kako u 21. veku. Proizvodi se u verziji kabrioleta sa dvoja vrata i u verziji kupea sa troja vrata.
U odnosu na svoje prethodnike, najnovija Buba je uspešna reinkarnacija stare, dobre Bube.
Najbolji model niže srednje klase – Ford Focus
Ford Focus se proizvodi od 1998. godine. Mnogi vozači upravo Ford Focus drže za najbolji model u kategoriji kompaktnih automobila.
Trenutno se proizvode Ford Focus automobili treće generacije.
Prva generacija (1998-2005) se početkom 2000-tih godina prodavala kao luda, te je bio proglašen za najprodavaniji i najbolji automobil niže srednje klase. 1999. godine je poneo titulu Evropskog automobila godine.
Ford Focus se pokazao kao izdržjiv i pouzdan automobil tokom prvih godina proizvodnje. Glavobolju je vozačima znao da zada kompjuter.
Automobili koji su prešli veću kilometražu imaju problem sa vešanjem, tako da proverite sve detaljno ukoliko se odlučite na kupovinu polovnog Ford Focus-a. Ford Focus se ne snalazi baš najbolje sa srpskim razrovanim putevima.
Ford Focus druge generacije se proizvodio između 2004. i 2011. godine. Doživeo je blagi redizajn u odnosu na prvu generaciju. Pojavio se u verzijama karavana sa petoro vrata, kabrioleta sa dvoja vrata i u hatchback varijanti sa troje i petoro vrata.
Drugu generaciju odlikuje široki spektar dizel i benzin motora.
Ford Focus druge generacije je zasnovan na novoj C platformi koju deli sa Mazdom 3. Kabina je prostrana, sedišta su udobna, i kao mana se jedino pokazala netrpeljivost prema lošim putevima.
Dizelaši su podložniji kvarovima u odnosu na pouzdane benzince. 2008. godine je svetlost dana ugledao najlepši model ove generacije.
- godine je na scenu nastupila treća generacija Ford Focus automobila. Ford je imao želju da novim modelima prodrma tron koji drži Golf, i delimično je u tome uspeo. 2014. godine je proizveden automobil koji je dizajnom sličan Aston Martin-u.
Za one koji planiraju da kupe polovni Ford Focus starosti do tri godine, dobra vest je da se ovaj automobil odlično pokazao na tehničkim pregledima.
Ford Focus treće generacije je tri godine zaredom bio najprodavaniji automobil u kategoriji kompaktnih automobila.
Pouzdani automobil niže srednje klase – Opel Astra
Astra je kompaktni automobil koji nemački proizvođač automobila Opel u okrilju General Motors-a proizvodi od 1991. godine.
Trenutno se proizvode modeli pete generacije (oznaka K) i to u hatchback verziji sa troje i petoro vrata. Takođe se proizvode i karavani.
Tu i tamo ispliva i poneka limuzina. 2005. godine se pojavio kupe kabriolet pod imenom TwinTop. Prethodnik Astre je inače Opel Kadett.
Prva generacija (1991-1998) nosi oznaku F, druga generacija (1998-2009) nosi oznaku G, treća generacija (2004-2009) nosi oznaku H, a četvrta generacija (2009-2015) nosi oznaku J.
Opel Astra je na tržištu dostupna sa sedam benzinskih motora zapremine od 1,4 do 2 litara. Među motorima, najboljim se pokazao 2 litarski benzinac jačine 240 konjskih snaga. Sa druge strane, najbolji među dizel-motorima je 1,9 CDTI koji razvija 150 konjskih snaga.
Astra spada među prostrane automobile u okviru niže srednje klase. Opel Astru treće generacije odlikuje originalan dizajn, automobil se odlično pokazao na auto-putevima, a oprema je pristojno bogata.
Ukoliko želite da kupite novu Astru, možete birati između pet verzija paketa – Selection, Enjoy, Excite, Dynamic, Innovation.
Opel Astra G jedan od najboljih automobila srednje klase, koja se pokazala kao najpoželjniji automobil među kupcima polovnih vozila u Srbiji. Radi se o pouzdanom i simpatičnom automobilu koji se lako održava.
Opel Astra G spada među najpouzdanijim automobilima starijim preko 10 godina. Jedini konkurent ovom vozilu jeste Golf „četvorka“.
Drugi model koji se može često videti na srpskim parking mestima je Astra H iz 2004. godine. Njegov parnjak je Golf V.
Astra poslednje generacije je manja i lakša u odnosu na prethodnike, a ujedno prostranija. Takođe je odlikuje skockan enterijer i Wellness sedišta sa opcijom masaže, armaturna tabla sa preglednim instumentima, novi motor i smanjena potrošnja goriva.
Da je Srbija nešto bogatija zemlja, svaki prosečni građanin bi imao iskustva sa barem jednim modelom Opel Astre jer pouzdanost je na prvom mestu.
Opel Astra, je jedan od najboljih automobila srednje klase koji se dobro snalazi na srpskim putevima.
Najsnažniji automobil niže srednje klase – Mecedes Benz A-klase
Kompaktni Mercedes Benz A-klase se proizvodi od 1997. godine. Trenutno su aktuelni modeli treće generacije W176.
Najmanji modeli među mercedesovim automobilima su pripadnici upravo A-klase. Iako automobili deluju maleno, izuzetno su prostrani, naročito u delu gepeka.
- godine je prvi model treće generacije proglašen za najlepši automobil na sajmu automobila u Parizu. Prva generacija je prošla sa odličnim rezultatom na Euro NCAP testiranju sa bezbednost.
Prva generacija W168 se proizvodila od 1997. do 2004. godine, a druga W169 se proizvodila od 2004. do 2012. godine.
Prva generacija je izgledom „šokirala“ mercedesove vozače. Međutim, oni su se vremenom navikli na novi imidž i obradovali se drastično izmenjenim modelima druge generacije.
Iz proizvodnje su izašli modeli sa petoro, ali i sa troja vrata.
Modeli druge generacije su za nijansu veći i prostraniji od prethodnika, a ujedno se poradilo i na poboljšanju enterijera kabine. Bolje se nosi sa krivinama, stabilniji je, troši manje i sigurnosni sistem je dorađen i bolji u odnosu na prvu generaciju.
Najbolji motor se pokazao A 200 Turbo jačine 193 konjskih snaga. U kontekstu mercedesovih automobila, u Srbiji je među kupcima polovnih automobila najpopularniji model druge generacije A-klase 180 CDI.
Treća generacija je probila led sa modelom 45 AMG. Radi se o najsnažnijem malom automobilu niže srednje klase na svetu. On uspeva da u roku od 4,2 sekunde razvije brzinu do 100 km/h.
Razlikuju se tri nivoa opreme – Style, Urban i AMG sport/AMG line. A 45 AMG je na Euro NCAP testiranju osvojio svih pet zvezdica. Vožnja benzinca je za nijansu prijatnije iskustvo nego vožnja dizelaša (vozač oseća vibracije prilikom vožnje).
Najbezbedniji automobil niže srednje klase – Volvo V40
Najnoviji modeli kompaktnog automobila Volvo V40 se proizvode od 2012. godine.
Radi se o izuzetno elegantnim i dopadljivim modelima koji ne podsećaju puno na svoje prethodnike.
Volvo vozila su manje-više oduvek važila za dugovečna i bezbedna vozila, ali sa pojavom Volvo V40 postala su i dizajnerski savršena. Proizvode se u verziji hatchback-a sa petoro vrata.
Razlikuje se V40 Cross Country i V40 karavan. Na glavnom sajtu stoji da je V40 Cross Country „robusno srce sa luksuznim detaljima“. Karavan je okarakterisan kao automobil specijalno dizajniran za gradski život.
Volvo V40 je položio sve testove bezbednosti sa najvišim mogućim ocenama. Vozači su zaključili da se radi o izuzetno sigurnom automobilu koji nema konkurenciju (kada govorimo o bezbednosti).
Sa druge strane je izuzetno dinamičan i stabilan. Volvo V40 osvaja kupce svojim dizajnom i imidžom, on predstavlja jedinstvenu kombinaciju sporta, luksuza i elegancije.
Udoban je koliko i Mercedes A-klase i odlično se nosi sa lošim putevima među kojima spadaju i srpski.
Ukoliko Vam je do sigurnosti porodice stalo više nego do bilo čega na svetu, onda dobro razmislite o kupovini Volvo V40 modela, i ne zaboravite na kupovinu polise kasko osiguranja. Jer i najbezbednijem automobilu na svetu je potrebna garancija.
Najpopularniji automobil niže srednje klase – Audi A3
Kompaktni automobil Audi A3 se proizvodi od 1996. godine. Trenutno su aktuelni modeli treće generacije tip 8V (2012-danas). Model treće generacije je 2014. godine proglašen za Najbolji automobil na svetu.
Kao što se Mercedes svojom A-klasom pojavio na scenu automobila niže srednje klase, tako se na istoj sceni pojavio i Audi sa A3 modelima u hatchback verziji. Audi se mnogo bolje i brže snašao na sceni niže srednje klase nego Mercedes i BMW.
Prva generacija tip 8L (1996-2003) je iznedrila mala ali lepa vozila. Audi se dosta trudio da usavrši dizajn svojih kompaktnih automobila, i to se primećuje ukoliko se uporede modeli unutar svake generacije. Glavni konkurent mu je Golf IV.
Druga generacija tip 8P (2003-2012) se proizvodila u varijanti hatchback-a sa troja vrata, kabrioleta sa platnenim krovom i sportback varijanti sa petoro vrata. Parnjak mu je Golf V.
Modele treće generacije odlikuje jedan od najsnažnijih petocilindričnih motora na svetu sa 2,5 litara zapremine i jačine 400 konjskih snaga.
Za razliku od svojih prethodnika, uspeo je da osvoji na Euro NCAP testiranju svih pet zvezdica. Izgled mu je agresivniji u odnosu na modele prve i druge generacije, a može se pohvaliti i većim kapacitetom prtljažnog prostora.
Audi A3 limuzina je napravljena da zadovolji razmažene kupce. Radi se o luksuznom, dinamičnom i kvalitetnom automobilu koji se nalazi na samom vrhu automobila niže srednje klase.
Audi nije vodio računa samo o estetici i tehnici, već i o bezbednosti. Audi A3 limuzina je na Euro NCAP testu osvojila svih pet zvezdica i tako se svrstala među najpouzdanija vozila na svetu.
Bez obzira što je automobil koji imate ili planirate da imate ocenjen najvišim mogućim ocenama prilikom raznih testiranja na bezbednost, jedinokasko osiguranje je potvrda da je sigurnost Vašeg automobila na prvom mestu.
Ovde možete proveriti koja je cena najpovoljnijeg kasko osiguranja za Vaš automobil.